الأرصاد تحذر من عدم الاستقرار في الحالة الجوية على السواحل الشمالية Meteorology warns of instability in the weather on the northern coasts

كتب/محمود تركىWritten by Mahmoud Turki

حذرت هيئة الأرصاد الجوية،اليوم الارعاء, من عدم الاستقرار في الحالة الجوية على السواحل الشمالية , جاء ذلك خلال مداخلة هاتفية عبر فضائية “صدى البلد” للدكتور أحمد عبد العال رئيس هيئة الأرصاد الجوية.The meteorological agency warned today of the instability in the weather on the northern coasts, during a telephone conversation via satellite “echo of the country” by Dr. Ahmed Abdel-Al, head of the Meteorological Authority.

و قال رئيس هيئة الارصاد:إن الأيام القليلة المقبلة ستشهد انخفاضا في درجات الحرارة، مشيرا إلى أنه سوف يكون هناك نشاط للرياح، وأوضح أن الطقس في القاهرة سيكون معتدل في درجة حرارته يصاحبه شبورة مائية في الصباح الباكر في المناطق القريبة من المسطحات المائية والطرق الزراعية.The head of the Meteorological Authority said that the next few days will see a drop in temperature, adding that there will be wind activity. He explained that the weather in Cairo will be moderate in temperature, accompanied by waterpour in the early morning in areas close to the water bodies and agricultural roads.

و أضاف عبدالعال, إن سقوط الأمطار يبدأ من غدا الخميس على السواحل الشمالية، على أن تبدأ في الوجه البحري والقاهرة مساء غد، مؤكدا غزارة الأمطار على السواحل الشمالية والوجه البحري والتي قد تصل إلى الأمطار الرعدية.He added that the rains start from Thursday on the northern coasts, starting in the face of the sea and Cairo tomorrow evening, stressing the abundance of rain on the northern coasts and the face of the sea, which may reach thunderstorms.